Zebra med prikker

Jeg har en herlig, fantastisk hund!

Idag ble det kløvtur til byen, jeg skulle lever bøker på biblioteket. Hente noe på posten, og bare kose oss litt.

Vi trasket avgårde, og merket kjapt at det var mye varmere enn jeg hadde regnet med, selv om det var overskyet.

Zebra ble varm, og kløven var visst litt tung(laster med lindell, ohlsson, Gjerstad og Connelly).

 

Møtte ei dame som spurte om jeg kunne holde hunden godt, hun var nemlig veldig redd. Jeg tok Z i et utgangstilling,og damen ble så imponert. Så fortalte ho  at hun hadde blitt angrepet flere ganger av hunder i lysløypa. Løse hunder med eier på slep som hylte: hunden er snill, den vil bare leke. Og der sto denne damen med tårer i øynene og revet bukse.

Jeg blir så flau når jeg hører slike historier, det er så unødvendig og hundenorge trenger det ikke. Grusomt er også det som har skjedd i det siste med flere bite episoder.

Det endte med at denne damen koste med Zebra- da hadde jeg tårer i øynene:) Flinke lille stumpa mi:)

Videre innover i byen så rocka ho så elegant videre, bøkene ble levert(phu så Z). Posten var ho fantastisk, ho har begynt å legge seg frivillig- utrolig deilig.  Og hun fikk masse oppmerksomhet fordi hun gikk med sekk!. Og har prikker i tilegg da:) Vi sjekket ut en enorm krabbe, vi kikket på gateselgere, hun snuste på en dalmatinerballong. Og bare vrikket seg lykkelig rundt i byen,og hilste pent på alle som ville hilse.

Det viste seg jo at det var stort market i byen,og der gikk hun, nei hun skred frem som ei prinsesse:) Dog var luktene fra matbodene ganske så  fristende:)

Ho hilste på to gamle damer, som hadde hatt dalmis i sin oppvekst, de hadde mange gode minner. Møtte også ei dame som hadde dalmatiner, ho hadde avlivert to pga allergi,og den ho hadde nå ville nok bli avlivet pga dårlig gemytt. Ho var veldig imponert over Zebra.  Møtte også en som var overbevist om at jeg trente CM stil, fordi jeg hadde jo lydig hund. Han nektet å tro meg når jeg sa jeg klikkertrente…

Så møtte vi TanteHeide, og da ble det masse kos og litt klining. Så mens tante holdt ho mens jeg var et ærend- holdt Zebra konsert for hele torget- det satt de nok pris på:)

Ho hilste på barn uten problemer, dog ser jeg ann barnet som hilser.  Vi møtte også en dame, ELDRE med hund i flexi som ble livredd og hylte at jeg måtte holde min hund godt. Hvem sin hund var det som utagerte i flexilina montro….

Hun prøvde å skaffe seg egen middag med å smake litt på duene- det er nok helt lov tror jeg:))))) Drakk litt vann fra forskjellige fontener,og gliste til alle hun møtte:)

Vi var også å besøkte Arendals Tidende, der hun sjarmerte, og fikk  namnam:)

Vi så også en annen dalmis, en mørkplettet som eieren tydeligvis slet litt med, og han trente nok CM. Vi bare hastet forbi.

Vi var også på dyrebutikken, der hun ble mannekeng for utallige modeller av seler og redningsvester:) Tilslutt gikk Zebra og la seg under en kurv, da tok vi hintet:).

På vei hjem fikk jeg plutslig møte ei kjempegod vennine som er flyttet til Bergen.Var utrolig godt å se ho igjen.

Rett og slett en herlig dag, vel hjemme gikk snuppelura i koma.. og der har ho vært siden. Veldig sliten.

 

Comments on: "Kvalmende skryteblogg:)" (4)

  1. Tack! Jag beställde den från personligalmanacka.se 🙂 Man bestämmer helt hur de ska se ut både på ut och insidan. Jätteenkelt!

  2. Takk for svar. Da skal jeg sjekke det ut:)

  3. duktiga tjejen! det är något speciellt med dom där dalmatinerdamerna. 😉 ❤

  4. Fantastiske lille prikkeprinssesse! Klart man har lov å skryte! Skulle da bare mangle. Hvertfall når man er ærlig om de mindre gode dagene også, slik dere er.

    Når et kommer gladinnlegg fra dere, smitter gleden over på meg også 🙂

Legg igjen en kommentar

Blogg

Zebra med prikker

bitmeg.wordpress.com/

Just follow your instincts

Amokk

Zebra med prikker

