Zebra med prikker

Sorg i heimen

Er litt stille og tyst i heimen for tida.
Plutslig og utav det blå kom en melding: Noen vil kikke på Makken!! Kjente jeg ble litt kald. MIN MAKKEN!!

Så kom dagen,og det gikk som det gikk. Makken fikk nytt hjem- det fikk Kråka også!!!
Grunnen til dette er at Hyena har slitt veldig med disse kattungene,og har gått ned i vekt, blitt skvetten og hissig av seg. Hyena har bodd her lengst, så ho har førsteplass. Men det var hardt å gi slipp på kattungene.
Det som også er litt trist er at Hyena har uprovosert angrepet Zebra to ganger,og meg en gang. Hvorfor aner ikke. Men hun er forvist til å være ute- uprovosert angrep i full styrke er ikke bra. Og Zebra er nå redd for Hyena- før var de bestevenner… åh blæh!!!

Ellers er formen til Zebra også dalende, men det er forventet er denne tida av året. Men er ikke noe koslig. Men det er bare å bite tenna sammen å hold ut- vi har klart det før!
Vi har brukt veldig lite smertestillend ei det siste, det økes nok nå. Skal også ta en test på nyrene igjen, så får vi se hvordan ståa er. BOT dekkenet blir brukt jevnlig,og det hjelper. Det som er ekstra kjedelig er at hun har begynt å uttagere mot fremmende hunder- det er blæh. Så jeg må jobbe mer med det,og jeg må også bare innse at Zebra sine dager som sosial hund er over. Vi skal fremdeles være sammen med de vennene vi allerede har, men vi skal ikke ha så mange nye tror jeg. GUL SLØYFE hund skal hun få bli- så blir det jo bare å lære folk hva det betyr!
Og mår mammaer sier: Du vet at jeg betaler avliving,og pappa betaler for en ny bestevenn- alt ordner seg.
Både trist og godt å høre!

Lyspunkt vi har hatt en knalltur med Lotus, det er så koslig, herlig, givende og herregud så støl en blir dagen derpå:))))
Det var kort om hva som har skjedd i det siste. Skal prøve å skrive om noe gøy neste gang. Ble dette innlegget for trist- da en titt på forrige innlegg- så flirer du igjen:)

Comments on: "Sorg i heimen" (7)

  1. Huttetu – trodde det hadde skjedd noe med hunden din da jeg leste overskriften. Leit å måtte gi fra seg omplasseringspusene.

  2. Ja godt det ikke var bofsen, men var jommen trist nok med pysene:(

  3. Huff, ikke noe kjekt i det hele tatt. Men det er jo positivt at pusungene har fått gode hjem, selv om det innebærer at de må flytte ut. Det er vondt dette med hunder som sliter, men som man samtidig kan holde gående en stund, hvor går grensen liksom, det er umulig å si helt konkret, og det må være så utrolig vondt, for jeg kan tenke meg at man føler man blir dratt i to retninger samtidig. Usj! Mange klemmer herfra i hvert fall! Håper dere får en hyggelig resthøst og vinter, uten vondter og med mange gleder 🙂

    • Det er godt å vite at pysene har fått godt hjem, men trist at de flyttet. Hyena er fremdeles like sur og «farlig» så hun er blitt utekatt- vurderer avliving.
      Det er hjerteskjærende dette med Zebra, men jeg velger det jo selv. Hvorfor jeg vil meg selv så vondt vet jeg ikke.

      • Fordi alternativet også vil gjøre uendelig vondt? Fordi du hører på hjertet ditt, og hjertet ditt sier at tiden er ikke inne enda?

        Uansett… jeg beundrer styrken din! Jeg fikk jo omtrent panikk av at dyrlegen foreslo smertestillende for Tinka sin stive bakpart: «Er vi der allerede??». Da tenkte jeg på dere. Og hva dere faktisk har levd lenge med. Og dere har jo virkelig levd. Da fikk jeg tilbake roen 🙂

  4. Glemte å si: Godt at pusekattungene har fått seg nye gode hjem 🙂

Legg igjen en kommentar

Blogg

Zebra med prikker

bitmeg.wordpress.com/

Just follow your instincts

Amokk

Zebra med prikker

