Zebra med prikker

Så nyhetene igår, hvor en sp politiker ville fjerne ulv fra norsk fauna. HVA- er han gal?

Kjenner jeg blir så oppgitt! Det er et fantastisk dyr, som var her lenge før oss.
Vi har rundt 30 dyr i Norge/Sverige- og staten vil fjerne 12!!!!! Det er jo helt tragisk- virkelig tragisk! Hva skjer med oss.

Vil jeg har ulv i norsk fauna- hell yes!!!
Vil jeg ha ulv i mine skoger- JA!
Hva sier du til at mennesker kan bli drept, skadet el? Det har knapt vært registrert angrep fra ulv i HELE VERDEN!!
Den angriper jo hunder! Ja det har skjedd, men da får vi som eier hundene være mer forsiktige, lage beskyttelseutstyr, ha hunden i bånd.
Den dreper jo veldig mye husdyr. Ja det er jo enkelt, og dyrene går jo fritt uten tilsyn. Jeg vil også jobbe minst mulig for min mat. Bøndene blir betalt for dyr som skades eller drepes! For så sette det på spissen- vi har jo mange arbeidsledige i Norge, masse ledig saugjetere:)(sarkasme og ironi der- skjønte det)

Men jeg synes ulv hører hjemme her i Norge, villmarken vi har blir fattigere uten den. Den trengs i økosystemet,og den er viktig for meg og for mange andre mennesker!

Og jeg har mange fine minner om ulv: Musikalen Rocken Roll Wolf- jeg elsker den. ELSKER DEN!

Vi har musikalen gutten som ropte ulv- den vokste jeg opp med. Og det var en HIT i heimen!

Jeg har lenge siglet på Sarlos og Tjekkisk ulvehund- men selv om de er vakre er det hunder jeg ikke vil ha. Og jeg kjenner at jeg er litt  usikker på om vi egentlig trenger de rasene.

Ulven og rødhette- der kommer ulven dårlig ut. Men som motstykke har vi jo Lilleulv, som stadig prøver å forbrede sin far Storeulv.

Historien om Chakka- hvordan leve med ulv.

Historien om ulven Samson- en herlig nøkteren fremstilling av det å leve med ulv.

Jeg har lest mange bøker om ulv, de fasinerer mer,og jeg er fasinert av hva våre hunder har arvet av språk, fakter og utseende.

LA ULVEN LEVE!!!!!!

Den er et fantastisk dyr som har all rett til å dele jorda med oss.

Dette var en utblåsning- jeg er så oppgitt over at frykt og lite kunnskap skal råde!!!!

Comments on: "Ulv ulv ulv ULV- skriker vi forgjeves?" (9)

  1. Kennel Perfect Image said:

    Jeg er så veldig enig med alt du skriver her!!

  2. Ulv er flotte dyr, vil gjerne ha ulv. Bare ikke i den skogen jeg går i ….

  3. Klart vi ska ha varg! Fler människor blir dödade av både älg och björn så jag förstår inte hur man kan vara rädd för en varg.

  4. Jeg er ikke helt enig, men kan ikke nok om ulv til å være veldig bastant.Hører jo veldig mange si at ulven vi har i dag ikke er norsk, men russisk. Og trenger vi russisk ulv i Norge? Så lenge ulven er sky og holder seg unna folk/gårder så er det greit for meg. Men synes ikke det er greit når man ikke kan gå tur i skogen fordi man er redd ulv og den oppsøker gårder.

    Bjørn og andre rovdyr er også skumle, men man treffer de aldri.
    Jeg bor i «ulveland» og såklart jeg er redd for hundene mine. Derfor de alltid løper med GPS, så om noe skjer vil jeg finne de.

    Jeg er med andre ord litt blandet.

  5. Jeg også har litt blandede ulvefølelser. Men jeg er ikke i tvil om at det er et vakkert og fascinerende dyr. Også er jeg litt sånn, det er ikke snakk om mer enn ca 30 dyr, det må vi vel ha plass til?

Legg igjen en kommentar

Blogg

Zebra med prikker

bitmeg.wordpress.com/

Just follow your instincts

Amokk

Zebra med prikker

