Zebra med prikker

Archive for 24. mars 2013

Maskerade

 photo hundefilmerogkristianbilder093_zps03c29d3f.jpg

Jeg varmer hendene rundt tekoppen. Det er godt å hvile beina etter en runde på byen, en kopp te og et rundstykke er akkurat det jeg trenger nå. Det er stille og fredelig ved bordet bakerst i kafeen- jeg lener meg tilbake og lar blikket gli over menneskene rundt meg.

Et par bord lenger borte sitter to menn med hver sin kaffekopp og snakker sammen. Kan tenke meg de er selgere el- velstelte, velkledte menn i 40 årsalderen. De ser vellykkede ut i hele fjeset også, oppslukt av samtalen.

 photo hundefilmerogkristianbilder088_zps387cb186.jpg

Der reiser den ene seg, tar begge koppene og går bort til disken for å hente mer kaffe. Jeg følger den grå jakken med øynene.
Nå jeg ser tilbake på han som sitter igjen er det rent så jeg støkker. «Masken» er strøket av ham. Trett stryker han hånden over øynene, og jeg kan se ham slik han virkelig er. En sliten, bekymret og hjertesår mann!

 photo hundefilmerogkristianbilder086_zps529a0e8a.jpg
Det har tatt litt tid med kaffen, men nå kommer den grå jakken med koppene. Og klikk- Der er masken på plass igjen hos ham ved bordet. Smilende tar han imot koppen og fortsetter samtalen…

 photo hundefilmerogkristianbilder084_zps19491ce8.jpg

Masken kan være både en venn og fiende!

Fritt etter hukommelsen fra boken: Kjære deg….. av Hauge

Blogg

Zebra med prikker

bitmeg.wordpress.com/

Just follow your instincts

Amokk

Zebra med prikker