Zebra med prikker

Koss e ståa?

IMG_6970Før har vi hatt dårligere perioder, men så har de gode kommet- og livet er godt igjen. De siste dårligere periodene har vært lengere, og hun har vært dårligere generelt. Jeg har skjønt at vi har sett slutten nærme seg med stormskritt. Dette begynner å gå på dyrevelferd for Zebra sin del. Hun kan ha dårlige dager selv proppfull av rimadyl, og det er ikke greit. Hun har også blitt stillere, roligere og er ikke så interessert i å gå på tur lenger. Lengere turer orker hun ikke, og blir veldig sliten selv i rolig tempo.
Vi har måtte kutte ut: sykling ho klarer det ikke, hverken fart eller lengde, virker ikke som hun liker det lenger.
Kløv: helt ute, alt på ryggen virker som er vondt.
Triksing: mye mindre, av og til
Lek med andre hunder: Merker at hun blir bedre i den mentale ho fryder seg, men ser også at ho leker og koser seg. Men flater helt ut når den andre hunden er utav syne- helt tydelig at ho holder maska. Er også blitt generelt surere.
Balansepute o.l: Helt ute, det gjør vondt rett og slett.
Ho har mer vondt, drar mer på beina, slurver med bakbeina, sliter med balansen. Går til massasje og aku to ganger i mnd, bare for å holde ho mest mulig myk.
Så det vi har igjen er: turer som blir kortere og kortere i km, men lengere og lengere i tid.

Hun er fostermor/lekekamerat for kattunger- dette elsker hun:) Og hun er så flink med Basta blir helt rørt.

Så siden jeg vet at tida nærmer seg, så bestemte jeg meg for å kikke etter kull. Og nå er jeg på valpeliste- så dagene går i sår vemodighet, hjertesorg, og pirrende venting og små glimt av glede og forhåpning.

Som jeg elsker denne bikkja, og som jeg gruer meg til dagen som kommer- men den kommer enten jeg vil eller ei. Akkurat nå er livet vondt og urettferdig, iblandet sped forventing.

Comments on: "Koss e ståa?" (8)

  1. Ikke noe hyggelig lesning.
    Jeg føler virkelig med deg og håper du koser deg masse den siste tiden sammen med Zebra. Sender over en stor varm klem og masse medfølelse.

  2. Uffameg, dette var trist lesing. Heldige Zebra som har så flink matmor som tar så godt vare på henne nå.

    Det er ingen lett beslutning å ta, det gjør usigelig vondt, men det er det aller beste for Zebra.
    Jeg føler med deg!

  3. Det er så fryktelig trist 😦 Tenker på dere! Godt at du også har noe å se frem til, midt i alt det vonde… stor klem!

  4. Huff, føler veldig med deg. Er enda sårt og vondt etter at jeg mistet min godjente.
    Lite tips: Er veldig vanskelig å lese bloggen din med mørk bakgrunn og mørk skrift.

  5. Uff så trist å lese! Nyt hver eneste dag du får med henne fremover, finn det som er positivt hver eneste dag og husk på det! Zebra er jo bare sååå flott, nydelig jente altså! Mange klemmer fra meg, Varga & Elly!

  6. Hei. Ja det er riktig leit! Føler veldig med deg. Det er ikke lett og gjøre det beste for bestevennen, men det er nå etterhvert det beste for henne. (Nå triller tårene her og gitt)
    Ta godt vare på de gode opplevelsene som dere har hatt i sammen, og gråt mange tårer nå mens du har henne. Du har vært superflink med ho!
    Og smilet hennes når hun møter oss kommer ingen til og glemme, det er fantastisk!

  7. Huff, så trist med Zebra 😦 Du får gjøre det beste ut av tiden du har med henne.

    Det er jo litt fint at du har noe å se frem til også. Krysser fingrene for at du får en liten en som kan ta bort litt av smertene 🙂

  8. Usj! Dette var vondt og lese 😦 Det er forferdelig å gå og vente på den dagen sjelehunden ikke er mer. Enda verre er det nok å i tillegg se at hun har vondt. Jeg håper dere får en god periode sammen nå, som dere begge kan nyte ❤

Legg igjen en kommentar

Nyheter

Zebra med prikker

bitmeg.wordpress.com/

Just follow your instincts

Hundeblogg

Zebra med prikker